Sedia membantu anda!

Hai, saya Emillia pengedar Shaklee anda di Bukit Beruntung, Bukit Sentosa, Rasa, Serendah & Rawang. Penghantaran ke seluruh Malaysia.

I'm Emillia Your Shaklee Independent Distributor at Bukit Beruntung, Bukit Sentosa, Rasa, Serendah & Rawang. Delivery throughout Malaysia.

"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Sunday 26 April 2015

Tips Fit & Sihat Sebelum Ramadhan

Bismillahirrahmanirrahiim..

Emi doakan semua pembaca blog Pearl V-ta menjadi orang yang sangat berjaya di dunia dan juga di akhirat sana.

Moga kita semua dimasukkan ke dalam syurga  tanpa hisab..amiin.. Doakan kejayaan Emi juga ya.



Kalau orang lain sibuk nak kurus sebelum raya. Emi pula rasa better kita fit dan sihat sebelum Ramadhan.

Yela. Bulan Ramadhan la bulan yang kita nak buat banyakkk amal ibadat. Bulan yang pahala amalan nya berlipat kali ganda. Pada bulan Ramadhan la kita nak solat terawih, solat dhuha, qiamullail, khatam al-Quran, berpuasa di siang hari sambil bekerja, & banyakk lagi amalan yang kita nak buat. Nak rebut Bonanza yang Allah kurniakan. Rugiii sape2 tak pandang or buat2 tak nampak ganjaran yang Allah tawarkan ni..

kalau badan kita penat,tak fit, menggeletar kepenatan, mengantuk, macam mana kita nak rebut bonanza dan pahala berganda2 tu?

Selain amalkan pemakanan sihat dan supplemen TERBAIK SHAKLEE yang membantu untuk kekal bertenaga, fit & sihat, sahabat2 boleh follow tips2 di bawah:

sumber: rotikaya


Jom cuba 20 rutin ini, yang akan menurunkan berat badan dengan cepat dan mudah!
Lime-Juice-Desktop-Photo

1. Minum jus limau dengan madu pada waktu pagi sebelum sarapan. Ia sangat membantu dalam penghadaman.

oats

2. Anda boleh mengamalkan protein shake (ESP Shaklee, Cinch Shaklee @ Mealshake Shaklee) atau oat untuk sarapan pagi. Pastikan anda gunakan susu skim sahaja. Susu dengan lemak harus dielakkan sejauh yang mungkin.

cheese-2

3. Elakkan dari hidangan yang kaya dengan mentega atau keju . Juga kurangkan minyak dalam masakan.

fruit_salad_by_shrapnel4201

4. Makan banyak buah-buahan. Buah-buahan adalah sumber yang baik vitamin dan mineral. Selain itu ia akan membuatkan perut anda cepat kenyang.

tea

5. Minum teh herba kerana ia membantu untuk pelawasan yang baik. (Cinch Tea Mix Shaklee superb!)

pouring water in a glass collection isolated

6. Minum banyak air. Anda boleh minum air sebelum makan untuk mengurangkan selera makan anda tetapi jangan air sejurus selepas makan. Jika anda minum air yang banyak anda juga perlu memastikan nutrien badan anda tidak turun.

detox-juice-spinbikesandopaquetights

7. Jika anda mempunyai berat badan berlebihan, penyelesaian yang terbaik ialah jus detox. Buah-buahan dan sayur-sayuran akan mengepam keluar semua toksin dari badan anda .

Avoid_salt

8. Elakkan garam boleh membantu dalam menyingkirkan pengekalan air dari badan. Bebas garam tidak hanya termasuk tiada garam tambahan dalam makanan tetapi ia juga melarang anda untuk menikmati makanan yang dibungkus. Bebas garam akan membuatkan air dalam badan anda kurang, jika anda buat rutin ini dalam jangka masa panjang.

deal_image_2417

9. Terdapat beberapa rawatan spa yang menawarkan rawatan untuk penurunan berat badan untuk menghasilkan kesan serta-merta.

Summer-cocktail-fresh-fruit-juice-on-beach

10. Tukar minuman kegemaran anda kepada minuman sejuk yang rendah kalori dan jus buah-buahan.

good-nights-sleep

11. Rehat secukupnya adalah perlu untuk mengekalkan keseimbangan badan. Kurang tidur boleh mengurangkan peluang anda untuk mengurangkan lemak.

article-2702593-1FE0AC3E00000578-507_634x430

12. Jangan mengambil makanan ringan berat seperti burger dan kentang.

salad

13. Makanan ringan petang boleh digantikan dengan hidangan salad.

salty-chips

14. Elakkan kentang dalam apa jua hidangan termasuklah kerepek kentang.

ouchsm

15. Cuba untuk mengamalkan tabiat seperti berbasikal dan berjalan untuk jarak dekat kerana ini adalah sangat baik untuk kesihatan anda .

exercise-stretch

16. Bersenam secara teratur. Senaman yang berbeza mampu membantu anda untuk mengurangkan lemak dari tempat yang berbeza. Jangan malas.

beauty_spa_fitness

17. Yoga juga membantu untuk memastikan anda sihat. Ia tidak mengurangkan banyak lemak tetapi ia menjadikan fungsi badan anda dengan lebih lancar. Ramai mereka yang mengamalkannya mendapati, yoga membantu untuk mengurangkan berat badan serta tekanan.

meat-fat

18. Cuba untuk mengurangkan lemak daripada daging tetapi seboleh-bolehnya cuba untuk menggantikannya dengan makanan yang kaya dengan serat.

workaholics1

19. Jangan skip waktu makan. Sila ingat bahawa berlapar tidak akan membantu anda untuk mengurangkan berat badan. Anda perlu makan secara berkala untuk mengekalkan imbangan badan anda.

liposuction-lead

20. Ini pilihan terkahir. Liposuction adalah kaedah pembedahan membuang lemak, tetapi ia mempunyai risiko berkaitan kesihatan.


#Ingin menjana pendapatan 3-5 angka hanya dari rumah?     

#Anda sedang mencari produk kesihatan untuk anda dan seisi keluarga?

#Anda mencari konsultasi terbaik dari pengedar produk kesihatan anda?


Saya sedia membantu!!
 

Lots of love,   

Emi | 0132226473

Shaklee ID | 1102784

Pearl V-TA
When Health Matters Most

Anda rasa post ini bermanfaat? Feel free to like and share. Sebarkan bahagia.

No comments:

Post a Comment