Sedia membantu anda!

Hai, saya Emillia pengedar Shaklee anda di Bukit Beruntung, Bukit Sentosa, Rasa, Serendah & Rawang. Penghantaran ke seluruh Malaysia.

I'm Emillia Your Shaklee Independent Distributor at Bukit Beruntung, Bukit Sentosa, Rasa, Serendah & Rawang. Delivery throughout Malaysia.

"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Wednesday 22 April 2015

10 Sebab Mengapa Mealshakes Terbaik Untuk Anak Kita

Bismillahirrahmanirrahiim..

Seringkali terdengar keluhan ibu2 yang risau anak2 mereka kurang makan. Bagi nasi taknak. Bagi roti dan biskut pun taknak. Bagi buah & sayur..lagii la taknak. Yang menjadi makanan rutin anak2 ini hanya jajan dan makanan2 manis yang semestinya tidak sihat untuk gigi dan kesihatan keseluruhannya.

Sebagai ibubapa yang prihatin terhadap keperluan nutrisi anak, kita perlulah menitik beratkan pemakanan anak. Jika anak2 kita tergolong di anatara kanak2 yang susah makan ni, jadi kita perlulah mencari alternatif supaya anak kita mendapat nutrisi yang lengkap untuk perkembangan tubuh dan otak anak kita.

Siapa taknak anak cerdik dan sihat kan?

Ilmu baik perlu dikongsi. Sebab ilmu2 ni bakal jadi saham di kubur dan akhirat kelak.

Di sini saya nak kongsi 10 kebaikan Mealshakes untuk anak2 kita. Jom bertindak jadi ibu bapa yang prihatin.

********************************************

By: MariaFirdaus



#1 : KARBOHIDRAT

Anak-anak kita kan banyak aktiviti. Ada yang pagi Sekolah Kebangsaan, petang Sekolah Agama. Dengan akademik, sukan, aktiviti beruniform lah, macam-macam lagi. Jadi mereka perlukan nutrisi yang lengkap untuk kekal cergas bertenaga. 

Jadi kalau kita nampak anak-anak kita selalu letih, itu maknanya badan kekurangan nutrisi. MEALSHAKES mengandungi Karbohidrat dengan Glisemik Indeks Rendah untuk mengekalkan tenaga anak-anak kita sepanjang hari.


#2 : PROTEIN

MEALSHAKES adalah lengkap dengan 9 amino acids yang penting untuk pertumbuhan dan membaiki tisu badan. Kalau anak-anak kita cukup keperluan protein, mereka dapat membesar dengan lebih sihat dan tisu-tisu badan yang rosak dapat pulih dengan lebih cepat. 


#3 : VITAMIN A, C, E 

MEALSHAKES mengandungi Vitamin ini sebagai Antioksidan untuk mengekalkan kesihatan kulit dan membaiki sel-sel badan. Anak-anak yang cukup nutrient biasanya kulitnya tak mudah sensitif dan lebih halus. Sel-sel baru pada badan juga dapat tumbuh dengan lebih baik. 


 #4 : SERAT

Ada antara anak-anak kita ni yang susah nak minum air. Bila badan tak cukup air, mudah lah kena sembelit. Kesian sangat kalau tengok anak-anak yang sembelit. Kadang ada sampai nangis-nangis dan fobia nak ke tandas. Dengan tambahan serat dalam MEALSHAKES, InsyaAllah ia sangat membantu penghadaman dan masalah sembelit dapat diatasi. 


 #5 : VITAMIN B

Untuk jadi pelajar cemerlang, anak-anak kita mestilah sentiasa FOKUS semasa belajar dalam kelas. Dengan vitamin B, ia memudahkan anak-anak kita FOKUS dan beri PERHATIAN dalam kelas. Ia juga memelihara kesihatan sistem saraf. 


 #6 : SODIUM DAN MAGNESIUM

Anak-anak yang aktif biasanya akan banyak berpeluh. Jadi Sodium & Magnesium ni membantu keseimbangan cecair dalam badan dan mengurangkan rasa letih. 


#7 : VITAMIN C

Anak-anak yang kerap demam dan selsema biasanya sebab sistem immunisasi yang lemah. MEALSHAKES mengandungi Vitamin C yang sangat penting untuk kesihatan gusi, gigi, kulit dan menentang infeksi kuman. 



#8 : VITAMIN A 

Haa..ini untuk mengelakkan anak-anak kita cepat rabun. Kesian kan kalau kecil-kecil dah kena pakai cermin mata. MEALSHAKES mengandungi Vitamin A untuk pelihara kesihatan mata anak-anak kita. 


#9 : CALCIUM dan VITAMIN D

Anak-anak yang sedang membesar perlukan calcium untuk kesihatan dan perkembangan tulang yang kuat. MEALSHAKES ada Calcium dan Vitamin D untuk penyerapan Calcium yang lebih optimum. 


#10 : IRON dan B12

Kalau ada anak-anak kita yang selalu nampak letih dan pucat, jaga-jaga ya. Mungkin mereka kekurangan sel darah merah yang boleh menyebabkan anemia. MEALSHAKES mengandungi Iron dan B12 yang penting untuk pembinaan sel-sel darah merah dalam badan. 

Haa..inilah dia 10 sebab mengapa Mealshakes terbaik untuk anak-anak kita!! 

Jadi apa tunggu lagi? Jom cuba sekarang!!
 
 

#Ingin menjana pendapatan 3-5 angka hanya dari rumah?     
#Anda sedang mencari produk kesihatan untuk anda dan seisi keluarga?
#Anda mencari konsultasi terbaik dari pengedar produk kesihatan anda?

Saya sedia membantu!!
 
Lots of love,   

Emi | 0132226473
Shaklee ID | 1102784
Pearl V-TA
When Health Matters Most

Anda rasa post ini bermanfaat? Feel free to like and share. Sebarkan bahagia.

No comments:

Post a Comment