Sedia membantu anda!

Hai, saya Emillia pengedar Shaklee anda di Bukit Beruntung, Bukit Sentosa, Rasa, Serendah & Rawang. Penghantaran ke seluruh Malaysia.

I'm Emillia Your Shaklee Independent Distributor at Bukit Beruntung, Bukit Sentosa, Rasa, Serendah & Rawang. Delivery throughout Malaysia.

"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Thursday 30 April 2015

Shaklee Landmark Study - Pertama Seumpamanya di Dunia!

Bismillahirrahmanirrahiim..

Emi nak sangat kongsi artikel tulisan Master Iffah ni. Artikel berkenaan Landmark Study Shaklee yang menunjukkan Shaklee sangat2 berkesan dan no 1 supplement in the world. Saya bangga menjadi sebahagian dari Shaklee.

Credit: Master Iffah

Selamat pagi Malaysia! Semangat berkobar-kobar mencari laptop setelah selesai menguruskan anak syurga Faheem ke sekolah. Perlu cepat, jika ditangguh boleh jadi terhutang entri menggunung tinggi jadinya ")
Saya inginkan kongsikan satu video yang sangat informatif yang mengupas tentang Shaklee Landmark Study. Ia adalah temubual yang di buat ke atas Dr. Stephen Chaney. Saya kongsikan bio beliau di bawah.


Bio - Dr Stephen Chaney

Berikut saya kongsikan Video temubual Dr Chaney mengenai Shaklee Landmark Study, dan saya akan ceritakan dalam bentuk bahasa yang lebih mudah iaitu bahasa 'keninjaan' ha ha ha.



Pada peringkat awal saya menyertai Shaklee, saya selalu dengar tentang "Landmark Study" ini, cuba untuk fahamkan, dapatlah pemahaman asas sehingga saya mendengar video di atas, menjadi semakin jelas apa yang saya faham. Jika anda ingin tahu, "Landmark Study" ini adalah satu seumpanya di dunia. Hanya Shaklee sahaja yang berani untuk menguji keberkesanan pengambilan produk Shaklee ke atas pengamalnya. Kenapa? Sebab Shaklee benar-benar yakin produknya berkesan!

Apakah "Landmark Study"?

"Landmark Study" adalah kajian yang dibuat untuk mengkaji manfaat dan risiko pengambilan pelbagai suplemen dalam tempoh waktu yang panjang.


"Landmark Study" adalah kajian yang dibuat untuk mengkaji manfaat dan risiko pengambilan pelbagai suplemen dalam tempoh waktu yang panjang.

Mengapakah "Landmark Study" ini penting?

"Landmark Study" ini penting kerana keterbatasan kajian saintifik yang ada. "Landmark Study" adalah kajian secara menyeluruh bagi pengambilan berbilang suplemen. Suplemen bukanlah seperti ubatan yang terhasil dari dadah makmal di mana kesannya boleh dilihat SEGERA kerana ia merawat simptom tertentu dan melibatkan enzim-enzim tertentu sahaja.

Kebanyakan kajian saintifik yang dibuat adalah untuk jangka masa yang pendek dan ini kurang bersesuaian kerana penyakit mengambil tempoh masa 10 ke 30 tahun untuk bertapak dan mengganas di dalam tubuh kita. Di sinilah pentingnya "Landmark Study" ini di mana, kajian di buat untuk tempoh masa yang panjang iaitu lebih 20 tahun.

Siapa pula yang terlibat di dalam "Landmark Study" ini?

Ini bahagian yang menarik untuk di ceritakan sebab bukan calang-calang saintis yang menjalankan kajian ini, pastinya yang terbaik dalam lapangan nutrisi. "Landmark Study" ini telah dijalankan oleh top saintis di UC Berkeley, Dr Gladys Block. Dr. Block telah mengusulkan kepada Shaklee untuk menjalankan kajian bagi menguji keberkesanan dan keselematan pengambilan suplemen secara menyeluruh bagi tempoh waktu yang panjang. Mengapa beliau memilih Shaklee?


  1. Reputasi Shaklee yang terkenal dengan integriti dan kualitinya
  2. Shaklee mempunyai kumpulan sasar yang bersesuaian kerana penggunanya terdiri daripada pengamal tegar yang telah mengamalkan suplemen untuk tempoh waktu yang panjang.
Bio - Dr. Gladys Block
Jadinya, bila DR. Gladys sudah memberi usul, CEO Shaklee Corporation yang handsome, Encik Roger Barnett menerimanya dengan hati terbuka tanpa risau sebab beliau mahu data saintifik yang membuktikan Shaklee produk adalah terbaik berbanding produk suplemen yang lain.

Landmark Study ini dijalankan sepenuhnya oleh pihak ketiga
Tidak banyak syarikat yang membenarkan pihak ketiga untuk menjalankan kajian ke atas produk mereka kerana ia boleh memberi impak kepada syarikat sekiranya hasil dari kajian menunjukkan produk mereka tidak berkesan, berbeza dengan Shaklee yang yakin dengan keberkesanan produknya. Jadi kami sebagai pengedar, bukan suka hati mengatakan produk ini berkesan tetapi ianya telah dibuktikan berkesan!

Bagaimana Landmark Study ini dijalankan?

Tiga kumpulan sasar yang dikaji - (i) Shaklee Group, (ii) Another Multivitamin(MV) Users & (iii) Non-Supplement Users

Landmark Study ini telah dijalankan ke atas 3 kumpulan sasar iaitu:
  1. Pengguna Shaklee yang telah mengambil suplemen Shaklee lebih 20 tahun
  2. Pengguna yang mengunakan multivitamin selain dari Shaklee(MV)
  3. Tidak menggunakan suplemen
Jadi, masa yang ditunggu-tunggu telah tiba untuk melihat hasil dari Landmark Study ini! Super excited saya malam tadi bila study tentang result study ini. Awesome sangat dan bertambah keyakinan saya dan menjawab persoalan saya selama ini, kenapa bio-markers dalam blood test saya banyak improvement dari tahun ke tahun saya mengambil suplemen Shaklee. Alhamdulillah.

Apakah manfaat-manfaat pengambilan suplemen dalam jangka masa panjang?

Di sini, saya tidak berminat menghurai panjang lebar resultsnya, kerana pengunjung blog NinjaPah.Com ini terdiri dari pelbagai lapisan individu. (Jika ingin mengetahui lebih detail, rujuk paper yang telah dipublish oleh Dr. Block dan rakan-rakannya di sini) Cukup dengan ringkasan yang saya buat di dalam slide di bawah dan saya akan berikan summary dari Landmark Study yang telah di buat oleh Dr. Gladys Block.

Pembuktian bahawa nutrisi di dalam suplemen Shaklee adalah sangat "bioavailable"–nutrisi tersebut mudah diserap dan dapat digunakan oleh tubuh dengan baik, terbukti melalui kandungan nutrisi dalam darah yang lebih baik berbanding dua kumpulan sasar MV dan tanpa suplemen.

Pembuktian bahawa pengambilan nutrisi Shaklee membantu pengamalnya untuk mendapatkan level biomarkers yang lebih sihat, mengurangkan risiko mendapat penyakit. 

Biomarkers yang dikaji di dalam Landmark Study ini adalah Homocycteine, HDL/Cholestrol, CRP dan Triglycerides

Pengguna suplemen Shaklee menunjukkan kadar yang rendah dalam mendapat penyakit.

Hasil kajian membuktikan, Shaklee suplemen adalah selamat tanpa menyebabkan pengumpulan nutrisi di aras toksik dalam tubuh pengguna.

Dr. Gladys Block memperakui, hasil kajian mendapati pengguna akan mendapat manfaat dari penggunaan suplemen untuk jangka masa yang panjang.


Alhamdulillah, cukup jelas dan terang. Perlu ingat, Landmark Study ini hanya merujuk kepada penggunaan produk Shaklee. Bagaimana dengan produk keluaran syarikat lain?

  • Seperti kita sedia maklum, kebanyakan syarikat tidak mempunyai standard "Quality Assurance" yang sama seperti yang dipraktikkan di Shaklee.
  • Sangat sedikit syarikat yang menjalankan kajian klinikal atas produk mereka sebelum ia dikilangkan. (Part ini yang banyak berlaku di Malaysia, sehingga menjadi lambakan "Suplemen Sampah" yang boleh memudaratkan anda!)
Sebagai penutup kepada entry ilmiah saya ini, suka saya untuk membuat kesimpulan tentang "Shaklee Landmark Study":

  1. Kajian ini adalah yang PERTAMA seumpanya dan bertujuan untuk melihat keselamatan dan keberkesanan pengambilan suplemen untuk jangka masa panjang – Tiada siapa yang pernah melakukan kajian seperti ini melainkan Shaklee.
  2. Pengguna produk Shaklee mempunyai level nutrisi dalam darah yang lebih baik–Terbukti produk Shaklee adalah bioavailable di mana ia mampu diserap dan digunakan oleh tubuh dengan baik.
  3. Pengguna Shaklee mempunyai biomarkers of disease risk yang lebih baik –Terbukti menggunakan Shaklee, anda boleh mengurangkan risiko dari penyakit.
  4. Pengguna Shaklee mempunyai kadar penyakit yang lebih rendah–Terbukti menggunakan Shaklee anda boleh meningkatkan taraf kesihatan anda.
  5. Pengguna Shaklee memberi nilai kesihatan mereka lebih baik dan terbaik – Terbukti anda mampu hidup lebih sihat.
  6. Tiada risiko yang dikaitkan dengan pengambilan suplemen Shaklee –Terbukti produk Shaklee adalah selamat untuk penggunaan jangka masa panjang!
Sekiranya anda mencari hidup yang lebih sihat dan berpanjangan atau anda mencari lebih tenaga dan muda:

Shaklee telah membuktikan bahawa produk kami boleh memberikan hidup yang muda, sihat, bertenaga! Pilihan di tangan anda, saya telah memilih yang terbaik.


Rujukan:

  1. Nutrition Journal 2007, 6:30
  2. http://landmarkstudy.com/
  3. http://leanseekers.com/Articles/Supplementation/Nutritional-Supplementation
  4. http://sph.berkeley.edu/gladys-block

#Ingin menjana pendapatan 3-5 angka hanya dari rumah?     
#Anda sedang mencari produk kesihatan untuk anda dan seisi keluarga?
#Anda mencari konsultasi terbaik dari pengedar produk kesihatan anda?

Saya sedia membantu!!
 
Lots of love,   

Emi | 0132226473
Shaklee ID | 1102784
Pearl V-TA
When Health Matters Most

Anda rasa post ini bermanfaat? Feel free to like and share. Sebarkan bahagia.

No comments:

Post a Comment