Sedia membantu anda!

Hai, saya Emillia pengedar Shaklee anda di Bukit Beruntung, Bukit Sentosa, Rasa, Serendah & Rawang. Penghantaran ke seluruh Malaysia.

I'm Emillia Your Shaklee Independent Distributor at Bukit Beruntung, Bukit Sentosa, Rasa, Serendah & Rawang. Delivery throughout Malaysia.

"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Thursday 14 May 2015

Tips Atasi Kulit Pucat

Bismillahirrahmanirrahiim..

Sumber: EH!

Sesetengah wanita tidak mempunyai banyak masalah kulit tetapi rata-rata tidak boleh berpisah dengan alat solek kerana mempunyai kulit yang pucat. Khas untuk wanita yang mempunyai masalah ini, kami ada beberapa cara untuk anda mengatasi masalah ini.





1. Kulit pucat disebabkan oleh pengaliran darah yang tidak baik, jadi pemakanan yang betul sangat penting untuk mengatasi masalah ini. Elakkan memakan makanan yang diproses atau makan segera dan banyakkan mengambil protein dan bersenam untuk melancarkan pengaliran darah dalam badan anda.

2. Secara tradisional, sarang burung dikatakan bagus untuk pengaliran darah sekaligus boleh mengatasi masalah kulit pucat.

3. Salah satu punca masalah kulit pucat adalah kurang air di dalam badan. Banyakkan minum air dan kurangkan air yang manis atau berkabonat.

4. Elakkan sebarang produk kecantikan yang mengandungi hydriquinone kerana ia mampu memutihkan kulit sehingga ke tahap yang terlalu pucat.

5. Dr Howard Murad menyarankan kepada mereka yang mengalami masalah kulit pucat untuk membuat rawatan kulit muka yang berasaskan buah betik, nenas atau buah bercitrus kerana ia mempunyai enzim yang menanggalkan kulit mati dan menjadikan kulit lebih berseri-seri.

6. Anda juga boleh membuat rawatan kecantikan sendiri di rumah dengan menumbuk kacang almond dan campurkannya dengan susu untuk dijadikan pupur. Biarkan selama 30 minit dan lakukan rawatan ini selama 15 hari berturut-turut.

7. Anda juga boleh memotong kecil daun pudina dan campurkan bersama pencuci muka anda ketika membersihkan wajah untuk melembabkan kulit.

8. Untuk mendapatkan kulit yang berseri, lenyek buah aprikot bersama minyak zaitun. Buah aprikot bagus untuk merawat kulit pucat manakala minyak zaitun berfungsi untuk melembabkan kulit.

#Ingin menjana pendapatan 3-5 angka hanya dari rumah?     
#Anda sedang mencari produk kesihatan untuk anda dan seisi keluarga?
#Anda mencari konsultasi terbaik dari pengedar produk kesihatan anda?

Saya sedia membantu!!
 
Lots of love, 

Emi | 0132226473
Shaklee ID | 1102784
Pearl V-TA
When Health Matters Most

Anda rasa post ini bermanfaat? Feel free to like and share. Sebarkan bahagia.

1 comment: