Sedia membantu anda!

Hai, saya Emillia pengedar Shaklee anda di Bukit Beruntung, Bukit Sentosa, Rasa, Serendah & Rawang. Penghantaran ke seluruh Malaysia.

I'm Emillia Your Shaklee Independent Distributor at Bukit Beruntung, Bukit Sentosa, Rasa, Serendah & Rawang. Delivery throughout Malaysia.

"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Monday 18 May 2015

Posisi Tidur Ibu Hamil

Bismillahirrahmanirrahiim...

Posisi tidur adalah amat penting dalam kesihatan. Terutamanya ketika hamil. Salah sedikit sahaja, ia mampu memberi kesan kepada kandungan. Mungkin ada yang tertanya posisi tidur ibu hamil mana yang terbaik bukan?

Jadi posisi tidur hamil mana yang terbaik?


Tidur mengiring adalah yang terbaik semasa hamil. Khususnya, tidur mengiring di sebelah kiri supaya . Tidur mengiring sebelah kiri banyak manfaatnya. Antaranya adalah dapat meningkatkan aliran darah seterusnya memudahkan aliran nutrien ke plasenta. Ia juga membantu buah pinggang anda untuk lebih cekap untuk membuang bahan buangan dan cecair dari badan. Kesannya ia mengurangkan bengkak di buku lali, kaki dan tangan.
posisi-tidur-semasa-hamil
Adalah satu cadangan yang baik untuk memulakan latihan diri di awal kehamilan untuk tidur di sebelah kiri anda. Sudah tentu pada peringkat awalnya agak sedikit sukar. Anda mungkin cenderung beralih dari sisi ke sisi.
Anda dilarang tidur dengan berbaring menegak itu sepanjang kehamilan. Banyak kesan negatifnya.
Apabila anda tidur cara tersebut, berat rahim akan beralih kepada tulang belakang, otot belakang, usus, dan saluran darah utama. Ini boleh membawa kepada sakit otot dan sakit, buasir. Peredaran anda juga turut terjejas dan boleh mengurangkan peredaran darah ke bayi anda.

Semoga tips ini membantu!


Sumber:  http://www.bidadari.my/tips-kehamilan-posisi-tidur-ibu-hamil/

#Ingin menjana pendapatan 3-5 angka hanya dari rumah?     
#Anda sedang mencari produk kesihatan untuk anda dan seisi keluarga?
#Anda mencari konsultasi terbaik dari pengedar produk kesihatan anda?

Saya sedia membantu!!
 
Lots of love, 

Emi | 0132226473
Shaklee ID | 1102784
Pearl V-TA
When Health Matters Most

Anda rasa post ini bermanfaat? Feel free to like and share. Sebarkan bahagia.

No comments:

Post a Comment