Sedia membantu anda!

Hai, saya Emillia pengedar Shaklee anda di Bukit Beruntung, Bukit Sentosa, Rasa, Serendah & Rawang. Penghantaran ke seluruh Malaysia.

I'm Emillia Your Shaklee Independent Distributor at Bukit Beruntung, Bukit Sentosa, Rasa, Serendah & Rawang. Delivery throughout Malaysia.

"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Wednesday 29 October 2014

10 Sebab Mealshakes Pilihan Tepat Untuk Anak-Anak Kita


Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog saya. Saya doakan kita semua kaya dan berjaya serta dimasukkan ke dalam syurga tanpa hisab. amiin... :)

Sempena bulan promosi Mealshakes dan bakal berakhir 3 hari lagi, saya ingin berkongsi rahsia mengapa kita perlu pilih mealshakes sebagai makanan tambahan dan multivitamin penting untuk anak-anak kita. Jom layan...

Credit artikel: mariafirdaus.com





#1 : KARBOHIDRAT



Anak-anak kita kan banyak aktiviti. Ada yang pagi Sekolah Kebangsaan, petang Sekolah Agama. Dengan akademik, sukan, aktiviti beruniform lah, macam-macam lagi. Jadi mereka perlukan nutrisi yang lengkap untuk kekal cergas bertenaga. 



Jadi kalau kita nampak anak-anak kita selalu letih, itu maknanya badan kekurangan nutrisi. MEALSHAKES mengandungi Karbohidrat dengan Glisemik Indeks Rendah untuk mengekalkan tenaga anak-anak kita sepanjang hari.





#2 : PROTEIN



MEALSHAKES adalah lengkap dengan 9 amino acids yang penting untuk pertumbuhan dan membaiki tisu badan. Kalau anak-anak kita cukup keperluan protein, mereka dapat membesar dengan lebih sihat dan tisu-tisu badan yang rosak dapat pulih dengan lebih cepat. 





#3 : VITAMIN A, C, E 



MEALSHAKES mengandungi Vitamin ini sebagai Antioksidan untuk mengekalkan kesihatan kulit dan membaiki sel-sel badan. Anak-anak yang cukup nutrient biasanya kulitnya tak mudah sensitif dan lebih halus. Sel-sel baru pada badan juga dapat tumbuh dengan lebih baik. 





 #4 : SERAT



Ada antara anak-anak kita ni yang susah nak minum air. Bila badan tak cukup air, mudah lah kena sembelit. Kesian sangat kalau tengok anak-anak yang sembelit. Kadang ada sampai nangis-nangis dan fobia nak ke tandas. Dengan tambahan serat dalam MEALSHAKES, InsyaAllah ia sangat membantu penghadaman dan masalah sembelit dapat diatasi. 





 #5 : VITAMIN B



Untuk jadi pelajar cemerlang, anak-anak kita mestilah sentiasa FOKUS semasa belajar dalam kelas. Dengan vitamin B, ia memudahkan anak-anak kita FOKUS dan beri PERHATIAN dalam kelas. Ia juga memelihara kesihatan sistem saraf. 





 #6 : SODIUM DAN MAGNESIUM



Anak-anak yang aktif biasanya akan banyak berpeluh. Jadi Sodium & Magnesium ni membantu keseimbangan cecair dalam badan dan mengurangkan rasa letih. 





#7 : VITAMIN C



Anak-anak yang kerap demam dan selsema biasanya sebab sistem immunisasi yang lemah. MEALSHAKES mengandungi Vitamin C yang sangat penting untuk kesihatan gusi, gigi, kulit dan menentang infeksi kuman. 







#8 : VITAMIN A 



Haa..ini untuk mengelakkan anak-anak kita cepat rabun. Kesian kan kalau kecil-kecil dah kena pakai cermin mata. MEALSHAKES mengandungi Vitamin A untuk pelihara kesihatan mata anak-anak kita. 





#9 : CALCIUM dan VITAMIN D



Anak-anak yang sedang membesar perlukan calcium untuk kesihatan dan perkembangan tulang yang kuat. MEALSHAKES ada Calcium dan Vitamin D untuk penyerapan Calcium yang lebih optimum. 





#10 : IRON dan B12



Kalau ada anak-anak kita yang selalu nampak letih dan pucat, jaga-jaga ya. Mungkin mereka kekurangan sel darah merah yang boleh menyebabkan anemia. MEALSHAKES mengandungi Iron dan B12 yang penting untuk pembinaan sel-sel darah merah dalam badan. 




Haa..inilah dia 10 sebab mengapa Mealshakes terbaik untuk anak-anak kita!! 



Jadi apa tunggu lagi? Jom cuba sekarang!!

#Ingin menjana pendapatan 3-5 angka hanya dari rumah?   
#Anda sedang mencari produk kesihatan untuk anda dan seisi keluarga?
#Anda mencari konsultasi terbaik dari pengedar produk kesihatan anda?

Saya sedia membantu!!

Lots of love, 
Emi | 0132226473
Shaklee ID | 1102784
Pearl V-TA
When Health Matters Most

Anda rasa post ini bermanfaat? Feel free to like and share. Sebarkan bahagia.

No comments:

Post a Comment