Sedia membantu anda!

Hai, saya Emillia pengedar Shaklee anda di Bukit Beruntung, Bukit Sentosa, Rasa, Serendah & Rawang. Penghantaran ke seluruh Malaysia.

I'm Emillia Your Shaklee Independent Distributor at Bukit Beruntung, Bukit Sentosa, Rasa, Serendah & Rawang. Delivery throughout Malaysia.

"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Thursday 9 July 2015

Radikal Bebas & Antioksida

Bismillahirrahmanirrahiim..


SAINTIS percaya, kehadiran radikal bebas boleh mengancam kesihatan dan menjadi penyebab utama kepada pelbagai masalah kronik.

Malah, kehadiran radikal bebas juga sering menjadi kebimbangan kerana ia dikatakan boleh mempercepatkan proses penuaan dan meningkatkan risiko penyakit seperti jantung, strok, kencing manis, artritis dan kanser.


Saintis juga menganggarkan lebih 3 Trilion radikal bebas menyerang sel badan kita setiap hari. Radikal bebas ialah atom atau molekul yang sangat aktif dan tidak stabil kerana mempunyai satu elektron tidak berpasangan dalam strukturnya.

Untuk menjadi stabil, atom atau molekul ini perlu mendapatkan satu elektron. Caranya ialah dengan mencuri satu elektron daripada molekul lain dan molekul ini pula akan menjadi radikal bebas kerana ia tidak lagi stabil.

Bagi mengembalikan kestabilannya, molekul kedua ini akan mencuri elektron daripada molekul lain dan proses ini akhirnya akan membentuk rantaian radikal bebas.

Rantaian reaksi spontan ini akan menyebabkan kerosakan fungsi sel dan boleh membawa kepada kematian awal sel berkenaan.

Dari mana datangnya radikal bebas ini? Radikal bebas dikenal pasti berpunca daripada beberapa sumber, iaitu:

#1 Makanan tidak sihat — Makanan berlemak, bergoreng dan hangus (seperti kepingan hitam pada sate atau ikan bakar).

#2 Minuman beralkohol.

#3 Rokok — Sebatang rokok dikatakan membebaskan 3 trilion radikal bebas ke dalam sistem peredaran darah.

#4 Tekanan — Semua bahan kimia dan sesetengah hormon endokrin menghasilkan radikal bebas.

#5 Bahan kimia toksik (seperti racun serangga).

#6 Sinaran ultra ungu.

#7 Pencemaran alam sekitar.

Penghasilan radikal bebas berlaku sepanjang masa dan ia sukar dikawal.

Bagi mengimbangi kemusnahan sel akibat serangan radikal bebas ini, ramai penyelidik, terutama dalam bidang kesihatan dan kecantikan, berlumba-lumba mencipta barangan mengandungi antioksidan.

Antioksidan adalah bahan yang dikenal pasti dapat menghapus atau melemahkan radikal bebas dengan mendermakan satu elektron atau mendermakan satu elektron kepada radikal bebas. Inilah caranya antioksidan bertindak menstabilkan radikal bebas, sekali gus melindungi kerosakan sel badan.

Shaklee menawarkan koleksi antioksidan terbaik yang menjalani siri-siri penambahbaikan kualiti dari masa ke semasa.

Jom kita tengok kenapa antioksida Shaklee terbaik..

VIVIX - Mengandungi 10x ganda resveratrol. Resveratrol merupakan sejenis Anti-Oksida.
CAROTOMAX- 1 hidangan CarotoMax adalah bersamaan dengan 89 raspberries, 102 pisang, 714 aprikot, 113g salmon dan 285 anggur

VITAMIN E COMPLEX- Mengandungi ekstrak grape seed. Kelebihan grape seed adalah Mempunyai kekuatan lebih 50 kali lebih daripada Vitamin E dan 18.4 kali lebih kuat dari Vitamin C. Dalam erti kata lain ekstrak biji anggur ini amat berkesan Menghalang radikal-radikal bebas yang boleh merosakkan sel serta amat baik utk awet muda dan utk memelihara kecantikan
S/R VITAMIN C - Kandungan Vitamin C yang tinggi.Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam.
GLA COMPLEX - Mengandungi asid gamma linolenik (GLA) dari minyak borage, asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.Borage mengandungi GLA dua kali ganda yang lebih tinggi dari EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih berkesan daripada EPO. Dari segi bioavailabiliti (kadar penyerapan ke dalam sel dan tisu). Bioavailabitinya dibuktikan secara klinikal.

Dah tahu kelebihan2 ni jangan lupa beli dan makan ye... Beli dengan emi, emi bagi harga special :)

#Ingin menjana pendapatan 3-5 angka hanya dari rumah?     
#Anda sedang mencari produk kesihatan untuk anda dan seisi keluarga?
#Anda mencari konsultasi terbaik dari pengedar produk kesihatan anda?

Saya sedia membantu!!
 
Lots of love, 

Emi | 0132226473
Shaklee ID | 1102784
Pearl V-TA
When Health Matters Most

Anda rasa post ini bermanfaat? Feel free to like and share. Sebarkan bahagia.
 

No comments:

Post a Comment